Hé, leuk dat je even komt kijken op mijn blog!

Eten & Drinken

Gevulde omelet

Gevulde omelet
Af en toe word ik met het eten heerlijk  verwend door mijn man! Hoewel ik de meeste tijd gezond eet (omdat ik me er goed bij voel en het ook lekker vind) komen er ook wel eens een paar dagen voor dat ik door drukte wat ongezonder eet.
Dus ik was het even zat en had gevraagd of mijn man wat gezonds kon koken terwijl ik aan het werk was. Nu weet hij inmiddels mijn denkwijze over gezond eten en heeft zich daar lekker in uitgeleefd! Gevulde omelet en ook de kids vonden het heerlijk!

Wat heb je nodig voor 1 persoon:

– 2 eieren
– pijnboompitjes
– flinke hand spinazie
– 5 mini tomaatjes in plakjes
– geitenkaas gebrokkeld
– 50 gram spekjes of gerookte kipfilet
– lente-uitje in ringetjes
– peper en zout
– geraspte Parmezaanse- of geitenkaas

Hoe maak je het:

-Rooster de pijnboompitjes in een droge koekenpan.
-Bak van de eieren een grote omelet.
-Bak intussen in een andere pan de spekjes uit en haal ze uit de pan (je kunt ook gerookte kip stukje gebruiken als je bijvoorbeeld aan het detoxen bent).
-Bak de gewassen spinazie daarna in het bakvet en giet het overtollige water af.
-Leg de omelet op een bord en beleg hem met de uitgelekte spinazie, de uitgebakken spekjes, de geitenkaas, ringetjes lenteui en de pijnboompitjes.
– Breng het verder op smaak met peper en zout.
– Rol de omelet op en bestrooi met geraspte Parmezaanse of geitenkaas.

Eet smakelijk!

3893 Views

Comments (5)

  • Daniëlle zegt:

    Ziet er lekker uit Evelina, ik ga het zeker een keer proberen.

  • Lisa zegt:

    Dit recept het weekend gemaakt. Was super lekker!

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    broodje echt gezond

    Broodje écht gezond

    Untitled design(4)

    1. Helweek het boek

    notenbrood

    Makkelijk notenbrood

    sporters en koolhydraten

    Sporters en koolhydraten

    Untitled design

    Mooi, slank en gelukkig